به منظور ساماندهی تیمهای توانمندساز و همچنین با هدف بهرهگیری از ظرفیت مشاوران خبره به عنوان بازوی اجرایی چارچوب اجرایی راه اندازی کلینیک های کسب وکار تدوین و پس از تصویب در هیأت مدیره سازمان به شرکتهای استانی ابلاغ گردید. مطابق ساختار اجرایی پیش بینی شده ایجاد این کلینیک با فراخوان مشاوران و ارائه دهندگان خدمات کسب وکار در سطح استان و برگزاری انتخابات انجام و به تناسب مشاوران شرکت کننده در فراخوان و انتخابات برگزار شده اعضای هیأت امنا کلینیک انتخاب و فعالیت مینمایند. در حال حاضر در 29 استان کلینیک های کسب وکار مشغول فعالیت میباشند.
عطف به بخشنامه ریاست محترم جمهور به شماره 24452 مورخ 01/03/1397 در خصوص حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان های اداری و پیشگیری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد ودر اجرای ماده (17) تصویب نامه شماره 1127128 مورخ 28/12/1396 شورای عالی اداری با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری" ، میزخدمات الکترونیکی سازمان و شرکت های استانی در قالب سامانه به نشانی https://eservice.isipo.ir راهاندازی شده است. این سامانه به عنوان پنجره یکپارچه ارائه کلیه خدمات الکترونیکی به واحدهای صنعتی و ذینفعان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سه نقش 1. خدمتگیرندگان،متقاضیان، واحدهای صنعتی؛2. کارمندان سازمان و شرکت استانی؛3.عاملین، مشاوران کسب و کار، فنآوران طراحی شده است. یکی از زیرسامانههای راهاندازی شده، سامانه خدمات کلینیکی است که بر این اساس خدمات کلینیکی درگروههای اصلی حقوقی/سیاستگذاری، عارضه یابی،توسعه نظام مدیریت،سرمایه گذاری و تأمین مالی،بازاریابی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، توسعه محصول و فناوری، زیرساخت و تأمین ورودی/مواد اولیه، آماده سازی بنگاه ها برای ورود به صنعت 4.0 (انقلاب صنعتی چهارم) ارائه میگردد.
فرآیند ایجاد و راه اندازی کلینیک های کسب وکار
فرآیند ارائه خدمات در کلینیک های کسب و کار